People depend on their iPhone to help them stay connected, play games, view media, accomplish tasks, and track personal data in any location and while on the go.
사람들은 어디에서나, 그리고 이동 중에도 연결 상태를 유지하고, 게임을 하고, 미디어를 보고, 작업을 수행하고, 개인 데이터를 추적할 수 있도록 iPhone에 의존합니다.
→ iPhone 사용자의 행동 특성에 대한 설명
As you begin designing your app or game for iOS, start by understanding the following fundamental device characteristics and patterns that distinguish the iOS experience. Using these characteristics and patterns to inform your design decisions can help you provide an app or game that iPhone users appreciate.
iOS용 앱이나 게임을 디자인하기 시작할 때, iOS 경험을 차별화하기 위해서 아래의(Display, Ergonomics, Inputs, App interactions, System features) 기본적인 장치의 특성과 패턴을 이해하는 것으로 시작합니다. 나의 디자인 결정 사항에 대해 알릴 때, 이러한 특성과 패턴을 사용하는 것이 아이폰 사용자들이 좋아하는 앱이나 게임을 제공하는데에 도움을 줄 수 있습니다.
→ iOS 경험을 차별화하기 위해 기본적인 장치의 특성과 패턴을 이해하는 것으로 시작해야 한다
Display. iPhone has a medium-sized, high-resolution display.
디스플레이. iPhone은 중간 사이즈와 고해상도 디스플레이를 가지고 있습니다.
Ergonomics. People generally hold their iPhone in one or both hands as they interact with it, switching between landscape and portrait orientations as needed. While people are interacting with the device, their viewing distance tends to be no more than a foot or two.
인간공학. 사람들은 일반적으로 아이폰과 상호 작용할 때 한 손 또는 두 손으로 아이폰을 들고, 필요에 따라 가로 방향이나 세로 방향으로 바꿉니다. 사람들이 기기와 상호 작용하는 동안, 그 사이 거리는 1~2피트를 넘지 않는 경향이 있습니다.
* 1~2피트 : 약 30.48cm~60.96cm
Inputs. Multi-Touch gestures, onscreen keyboards, and voice control let people perform actions and accomplish meaningful tasks while they’re on the go. In addition, people often want apps to use their personal data and input from the device’s accelerometer and gyroscope, and they may also want to participate in spatial interactions.
입력. 멀티터치 제스처, 화면 키보드, 음성제어(Siri)를 통해 이동 중에도 행동을 수행하고 의미 있는 작업을 수행할 수 있습니다. 또한 사람들은 종종 앱이 자신의 개인적인 데이터를 사용하기를 원하며, 장치의 자이로스코프 및 가속도계에서 입력하기를 원하고 공간 상호 작용에도 관여하기를 원할 수 있습니다.
* 멀티터치 : 터치스크린, 터치패드가 동시에 여러 개의 터치 포인트를 인식하는 기술
* 제스처 : 탭, 스와이프, 드래그 등과 같은 기본 제스처
역자 첨언
App interactions. Sometimes, people spend just a minute or two checking on event or social media updates, tracking data, or sending messages. At other times, people can spend an hour or more browsing the web, playing games, or enjoying media. People typically have multiple apps open at the same time, and they appreciate switching frequently among them.
앱 상호 작용. 때때로, 사람들은 이벤트나 소셜 미디어 업데이트를 확인하고, 데이터를 추적하거나, 메시지를 보내는 데에 단 1~2분만을 사용합니다. 다른 때에는, 사람들은 웹을 탐색하거나, 게임을 하거나, 미디어를 즐기는 데에 한 시간 이상을 보낼 수 있습니다. 사람들은 일반적으로 여러 개의 앱을 동시에 열며, 그것들끼리 자주 전환하는 것이 좋다는 것을 압니다.
System features. iOS provides several features that help people interact with the system and their apps in familiar, consistent ways.
시스템 기능. iOS는 사람들이 친숙하고 일관된 방식으로 시스템 및 앱과 상호 작용할 수 있도록 도와주는 몇 가지 기능을 제공합니다.
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위젯
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홈 스크린 빠른 작업 (앱 아이콘을 길게 누르면 사용 가능한 빠른 동작 메뉴)
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스포트라이트 (검색 기능/ 사용자가 시스템과 웹에 있는 모든 앱에서 콘텐츠를 찾을 수 있도록 도와줌)
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단축어 (바로가기)
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행동 view(공유 시트) (사용자가 현재 환경에서 실행 가능한 작업들을 나열)
Great iPhone experiences integrate the platform and device capabilities that people value most. To help your design feel at home in iOS, prioritize the following ways to incorporate these features and capabilities.
훌륭한 iPhone 경험은 사람들이 가장 중요하게 여기는 플랫폼과 장치 기능을 통합합니다. 당신의 디자인이 iOS에서 편안함을 느낄 수 있도록 하기 위해서, 다음과 같은 특징들과 기능들을 통합하는 방법을 우선시 해야합니다.
→ 훌륭한 iPhone 경험은 사람들이 가장 중요하게 여기는 플랫폼과 장치 기능을 통합한다
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Help people focus on primary tasks and content by limiting the number of onscreen controls while making secondary details and actions discoverable with minimal interaction.
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최소한의 상호작용으로 쉽게 찾을 수 있는 세부 정보 및 행동을 할 수 있도록 하는 동시에, 화면 컨트롤 수를 제한해 사람들이 주요 작업과 내용에 초점을 맞추도록 도와줍니다.
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Adapt seamlessly to appearance changes — like device orientation, Dark Mode, and Dynamic Type — letting people choose the configurations that work best for them.
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상황 변화(장치의 방향, 다크모드, 동적 타입 등)에 원활하게 적응하게 해서, 사용자가 그들에게 가장 적합한 구성을 선택할 수 있게 해야 합니다.
* 동적 타입 : 사용자가 원하는 글씨 사이즈로 앱의 내용을 볼 수 있어야 합니다
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Enable interactions that support the way people usually hold their device. For example, it tends to be easier and more comfortable for people to reach a control when it’s located in the middle or bottom area of the display, so it’s especially important let people swipe to navigate back or initiate actions in a list row.
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사람들이 일반적으로 장치를 잡는 방식을 지지하는 상호 작용을 할 수 있게 합니다. 예를 들어, 컨트롤이 디스플레이의 중간 또는 하단 영역에 위치할 때 사용자는 컨트롤에 도달하는 것이 더 쉽고 편안해 하는 경향이 있습니다. 따라서 사용자가 스와이프를 통해 뒤로 가거나 줄 목록에서 행동을 시작할 수 있도록 하는 것이 특히 중요합니다.
→ 사람들이 장치를 잡는 방식을 지지하는 상호 작용을 할 수 있게 해야 한다
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With people’s permission, integrate information available through platform capabilities in ways that enhance the experience without asking people to enter data. For example, you might accept payments, provide security through biometric authentication, or offer features that use the device’s location.
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사용자의 허가를 받아 플랫폼 역량을 통해 여러 방법으로 유용한 정보를 통합하면 사용자에게 데이터 입력을 요청하지 않고도 경험을 향상시킬 수 있습니다. 예를 들어, 결제를 수락하거나 생체 인증을 통해 보안에 대비하거나 장치의 위치를 사용하는 기능을 제공합니다.
Change Log
작성 날짜 | 작성자 | 수정사항 |
2023/04/11 | 린 | 초기 번역 |
2023/12/22 | 린 | 배포 |