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Panels

In a macOS app, a panel typically floats above other open windows providing supplementary controls, options, or information related to the active window or current selection.
macOS 앱에서 패널은 일반적으로 활성 창 또는 현재 선택과 관련된 추가 컨트롤, 옵션 또는 정보를 제공하는 다른 열린 창 위에 떠 있습니다.
역자 첨언
In general, a panel has a less prominent appearance than an app’s main window. When the situation calls for it, a panel can also use a dark, translucent style to support a heads-up display (or HUD) experience.
일반적으로, 패널은 앱의 메인 윈도우보다 덜 두드러지는 외관을 가지고 있으며, 상황이 필요할 때, 패널은 헤드업 디스플레이(또는 HUD) 경험을 지원하기 위해 어둡고 반투명한 스타일을 사용할 수도 있습니다.
역자 첨언
When your app runs in other platforms, consider using a modal view to present supplementary content that’s relevant to the current task or selection. For guidance, see Modality.
앱이 다른 플랫폼에서 실행될 때는 모달 보기를 사용하여 현재 작업 또는 선택과 관련된 보조 컨텐츠를 표시하는 것을 고려해 보십시오. 자세한 내용은 Modality를 참조하십시오.

Best practices

Use a panel to give people quick access to important controls or information related to the content they’re working with. For example, you might use a panel to provide controls or settings that affect the selected item in the active document or window.
패널을 사용하여 사용자가 작업 중인 내용과 관련된 중요한 컨트롤 또는 정보에 빠르게 액세스할 수 있도록 하세요. 예를 들어 패널을 사용하여 활성 문서 또는 창에서 선택한 항목에 영향을 주는 컨트롤 또는 설정을 제공할 수 있습니다.
Consider using a panel to present inspector functionality. An inspector displays the details of the currently selected item, automatically updating its contents when the item changes or when people select a new item. In contrast, if you need to present an Info window — which always maintains the same contents, even when the selected item changes — use a regular window, not a panel. Depending on the layout of your app, you might also consider using a split view pane to present an inspector.
인스펙터 기능을 표시하기 위해 패널을 사용하는 것을 고려하세요. 인스펙터는 현재 선택한 항목의 세부 정보를 표시하여 항목이 변경되거나 사용자가 새 항목을 선택할 때 내용을 자동으로 업데이트합니다. 반대로 선택한 항목이 변경되더라도 항상 동일한 내용을 유지하는 정보 창을 표시해야 하는 경우 패널이 아닌 일반 창을 사용합니다. 앱의 레이아웃에 따라 분할 split view을 사용하여 인스펙터를 표시하는 것도 고려할 수 있습니다.
→ 가변적인 뷰를 표현할 때 Panel을 사용하는 것이 좋다.
Prefer simple adjustment controls in a panel. As much as possible, avoid including controls that require typing text or selecting items to act upon because these actions can require multiple steps. Instead, consider using controls like sliders and steppers because these components can give people more direct control.
패널의 간단한 설정 컨트롤을 선호하세요. 텍스트를 입력하거나 작업할 항목을 선택해야 하는 컨트롤은 여러 단계가 필요할 수 있으므로 가능한 피하십시오. 대신 슬라이더와 스텝퍼와 같은 컨트롤을 사용하는 것을 고려하십시오. 왜냐하면 이러한 구성 요소는 사람들에게 더 직접적인 제어를 제공할 수 있기 때문입니다.
→ 여러 단계가 필요한 복잡한 작업은 패널에서 사용하지 말아라.
Write a brief title that describes the panel’s purpose. Because a panel often floats above other open windows in your app, it needs a title bar so people can position it where they want. Create a short title using a noun — or a noun phrase with title-style capitalization — that can help people recognize the panel onscreen. For example, macOS provides familiar panels titled “Fonts” and “Colors” and many apps use the title “Inspector.”
패널의 목적을 설명하는 간단한 제목을 작성합니다. 패널은 종종 앱에서 열려 있는 다른 창 위에 떠 있기 때문에 사람들이 원하는 위치에 패널을 배치할 수 있도록 제목 표시줄이 필요합니다. 화면에서 패널을 인식하는 데 도움을 줄 수 있는 명사 - 또는 제목 스타일 대문자로 된 명사구를 사용하여 짧은 제목을 만듭니다. 예를 들어, macOS는 “Fonts”와 “Colors”이라는 제목의 친숙한 패널을 제공하고 많은 앱에서 "인스펙터"라는 제목을 사용합니다.
역자 첨언
Show and hide panels appropriately. When your app becomes active, bring all of its open panels to the front, regardless of which window was active when the panel opened. When your app is inactive, hide all of its panels.
패널을 적절히 표시하고 숨기세요. 앱이 활성화되면 패널이 열렸을 때 어떤 창이 활성화되었는지에 관계없이 열려 있는 패널을 모두 앞으로 가져갑니다. 앱이 비활성화되어 있으면 패널을 모두 숨깁니다.
Avoid including panels in the Window menu’s documents list. It’s fine to include commands for showing or hiding panels in the Window menu, but panels aren’t documents or standard app windows, and they don’t belong in the Window menu’s list.
패널을 Window 메뉴의 문서 목록에 포함하지 마십시오. 패널을 표시하거나 숨기기 위한 명령을 Window menu에 포함해도 좋지만 패널은 문서나 표준 앱 창이 아니며 Window 메뉴의 목록에 속하지 않습니다.
→ Window 메뉴에 패널을 띄우는 기능을 넣지 말아라.
역자 첨언
In general, avoid making a panel’s minimize button available. People don’t usually need to minimize a panel, because it displays only when needed and disappears when the app is inactive.
일반적으로 패널 최소화 버튼을 사용할 수 있게 하는 것을 지양하세요. 패널은 필요할 때만 표시되고 앱이 비활성화되면 사라지기 때문에 사람들은 보통 패널을 최소화할 필요가 없습니다.
역자 첨언
Refer to panels by title in your interface and in help documentation. In menus, use the panel’s title without including the term panel: for example, “Show Fonts,” “Show Colors,” and “Show Inspector.” In help documentation, it can be confusing to introduce “panel” as a different type of window, so it’s generally best to refer to a panel by its title or — when it adds clarity — by appending window to the title. For example, the title “Inspector” often supplies enough context to stand on its own, whereas it can be clearer to use “Fonts window” and “Colors window” instead of just “Fonts” and “Colors.”
인터페이스 및 도움말 문서에서 제목별 패널을 참조하십시오. 메뉴에서 패널의 제목은 패널(예: "Show Fonts", "Show Colors" 및 "Show Inspector")을 포함하지 않고 사용하십시오. 도움말 문서에서 "panel"을 다른 유형의 창으로 소개하는 것은 혼란스러울 수 있으므로 제목에 창을 추가하여 패널을 참조하거나 명확성을 추가하는 경우 일반적으로 패널을 참조하는 것이 좋습니다. 예를 들어, "Inspector"라는 제목은 독립적으로 서 있기에 충분한 컨텍스트를 제공하는 경우가 많지만, "Fonts" 및 "Colors"만 사용하는 것보다 "Fonts window" 및 "Colors window"을 사용하는 것이 더 명확할 수 있습니다.
역자 첨언
A HUD-style panel serves the same function as a standard panel, but its appearance is darker and translucent. HUDs work well in apps that present highly visual content or that provide an immersive experience, such as media editing or a full-screen slide show. For example, QuickTime Player uses a HUD to display inspector information without obstructing too much content.
HUD 스타일의 패널은 표준 패널과 동일한 기능을 수행하지만, 외관은 더 어둡고 반투명합니다. HUD는 시각적인 컨텐츠를 제공하거나 미디어 편집 또는 전체 화면 슬라이드 쇼와 같이 몰입감을 주는 앱에서 잘 작동합니다. 예를 들어 QuickTime Player는 HUD를 사용하여 너무 많은 컨텐츠를 방해하지 않고 검사자 정보를 표시합니다.
역자 첨언
Prefer standard panels. People can be distracted or confused by a HUD when there’s no logical reason for its presence. Also, a HUD might not match the current appearance setting. In general, use a HUD only:
표준 패널을 선호하세요. HUD가 존재하는 데 논리적인 이유가 없을 때 사람들은 HUD로 인해 주의가 산만해지거나 혼란스러울 수 있습니다. 또한 HUD가 현재의 외관 설정과 일치하지 않을 수도 있습니다. 일반적으로 HUD만 사용하는 경우:
In a media-oriented app that presents movies, photos, or slides
When a standard panel would obscure essential content
When you don’t need to include controls — with the exception of the disclosure triangle, most system-provided controls don’t match a HUD’s appearance.
동영상, 사진 또는 슬라이드를 제공하는 미디어 중심의 앱에서
표준 패널이 필수적인 내용을 모호하게 하는 경우
컨트롤을 포함할 필요가 없는 경우 – 공개 삼각형을 제외하고 대부분의 시스템이 제공하는 컨트롤은 HUD의 외관과 일치하지 않습니다.
Maintain one panel style when your app switches modes. For example, if you use a HUD when your app is in full-screen mode, prefer maintaining the HUD style when people take your app out of full-screen mode.
앱이 모드를 전환할 때 하나의 패널 스타일을 유지하세요. 예를 들어 앱이 전체 화면 모드일 때 HUD를 사용하는 경우 사람들이 전체 화면 모드에서 빠져나올 때도 HUD 스타일을 유지하는 것을 선호합니다.
→ 화면 모드의 전환이 있어도, 스타일은 그대로 유지되는 것이 좋다.
Use color sparingly in HUDs. Too much color in the dark appearance of a HUD can be distracting. Often, you need only small amounts of high-contrast color to highlight important information in a HUD.
HUD에는 색상을 거의 사용하지 마십시오. HUD의 어두운 외관에 색상이 너무 많으면 주의가 산만해질 수 있습니다. 종종 HUD에서 중요한 정보를 강조하기 위해 소량의 고대비 색상만 필요합니다.
Keep HUDs small. HUDs are designed to be unobtrusively useful, so letting them grow too large defeats their primary purpose. Don’t let a HUD obscure the content it adjusts, and make sure it doesn’t compete with the content for people’s attention.
HUD는 작게 유지하십시오. HUD는 눈에 띄지 않게 유용하게 설계되어 있으므로 너무 크게 자라게 하면 주된 목적을 달성할 수 없습니다. HUD가 조정되는 내용을 흐리게 하지 말고 사람들의 관심을 끌기 위해 해당 내용과 경쟁하지 않도록 해야 합니다.
For developer guidance, see NSWindowStyleMaskHUDWindow.
개발자 안내는 NSWindowStyleMaskHUDWindow를 참고하십시오.
Not supported in iOS, iPadOS, tvOS, visionOS, or watchOS.

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NSPanel — AppKit

Change Log

작성 날짜
작성자
수정사항
2023/10/30
규니
초기 번역
2023/12/22
규니
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