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Branding

Apps and games express their unique brand identity in ways that make them instantly recognizable while feeling at home on the platform and giving people a consistent experience.
앱과 게임은 플랫폼에서 편안함을 느끼게 하고 사람들에게 일관된 경험을 제공하면서 즉시 알아볼 수 있는 방식으로 고유한 브랜드 아이덴티티를 표현합니다.
→ 일관된 경험 제공과 통일된 환경 구성으로 브랜드 아이덴디티 표현할 수 있음
In addition to expressing your brand in your app icon and throughout your experience, you have several opportunities to highlight it within the App Store. For guidance, see App Store Marketing Guidelines.
앱 아이콘과 전반적인 사용자 경험에서 브랜드를 표현하는 것 외에도 App Store 내에서 브랜드를 강조할 수 있는 여러 기회가 있습니다. 지침은 App Store 마케팅 지침을 참조하세요.
→ App Icon, 사용자 경험, App Store에서 브랜드 아이덴디티 표현 가능
역자 첨언

Best practices

Use your brand’s unique voice and tone in all the written communication you display. For example, your brand might convey feelings of encouragement and optimism by using plain words, occasional exclamation marks and emoji, and simple sentence structures.
귀하가 표시하는 모든 글자가 포함된 소통에서 브랜드 고유의 말투를 사용하십시오. 예를 들어 브랜드는 평범한 단어, 이따금 느낌표와 이모티콘, 간단한 문장 구조를 사용하여 격려와 낙관적인 느낌을 전달할 수 있습니다.
→ 글, 이모티콘, 문장구조 등에 규칙과 일정한 분위기를 조성하여 브랜딩을 할 수 있음
역자 첨언
Consider choosing an accent color. On most platforms, you can specify a color that the system applies to app elements like interface icons, buttons, and text. In macOS, people can also choose their own accent color that the system can use in place of the color an app specifies. For guidance, see Color.
강조 색상을 선택하는 것이 좋습니다. 대부분의 플랫폼에서 시스템이 인터페이스 아이콘, 버튼 및 텍스트와 같은 앱 요소에 적용하는 색상을 지정할 수 있습니다. macOS에서 사용자는 앱이 지정하는 색상 대신 시스템에서 사용할 수 있는 고유한 강조 색상을 선택할 수도 있습니다. 지침은 Color참조하세요.
→ App에 규칙적인 색상과 색 조합을 활용하여 브랜딩할 수 있음
Consider using a custom font. If your brand is strongly associated with a specific font, be sure that it’s legible at all sizes and supports accessibility features like bold text and larger type. It can work well to use a custom font for headlines and subheadings while using a system font for body copy and captions, because the system fonts are designed for optimal legibility at small sizes. For guidance, see Typography.
커스텀 글꼴 사용을 고려하세요. 브랜드가 특정 글꼴과 밀접한 관련이 있는 경우 모든 크기에서 읽을 수 있고 굵은 텍스트 및 큰 글꼴과 같은 기능을 지원하는지 확인하세요. 시스템 글꼴은 작은 크기에서 최적의 가독성을 위해 설계 되었기 때문에 본문 및 캡션에 시스템 글꼴을 사용하는 동안 제목 및 부제목에 커스텀 글꼴을 사용하는 것이 좋습니다. 지침은 타이포그래피를 참조하세요 .
→ 커스텀 글꼴을 제목, 부제목 등에 사용하고, 시스템 글꼴은 본문 및 캡션에 사용하며 브랜딩 할 수 있음
Ensure branding always defers to content. Using screen space for an element that does nothing but display a brand asset can mean there’s less room for the content people care about. Aim to incorporate branding in refined, unobtrusive ways that don’t distract people from your experience.
브랜딩이 항상 콘텐츠를 따르도록 합니다. 아무 이유없이 브랜딩 요소를 화면 공간에 사용하면 사람들이 관심을 갖는 콘텐츠를 위한 공간이 줄어들 수 있습니다. 사람들의 경험을 방해하지 않는 세련되고 눈에 거슬리지 않는 방식으로 브랜딩을 통합하는 것을 목표로 하세요.
→ 컨텐츠가 브랜딩보다 우선적입니다. 컨텐츠를 죽이면서까지 브랜딩하지 않기
Help people feel comfortable by using standard patterns consistently. Even a highly stylized interface can be approachable if it maintains familiar behaviors. For example, place UI components in expected locations and use standard symbols to represent common actions.
표준 패턴을 일관되게 사용하여 사람들이 편안함을 느끼도록 도와주세요고도로 양식화된 인터페이스라도 친숙한 동작을 유지한다면 접근할 수 있습니다. 예를 들어 UI 구성 요소를 예상 위치에 배치하고 표준 기호를 사용하여 일반적인 작업을 나타냅니다.
→ 예상이 가는 친숙한 접근 방식 활용으로 편안함 제공
Resist the temptation to display your logo throughout your app or game unless it’s essential for providing context. People seldom need to be reminded which app they’re using, and it’s usually better to use the space to give people valuable information and controls.
맥락적으로 제공하는 데 필수적인 경우가 아니면 앱이나 게임 전체에 로고를 표시하지 마세요. 사람들은 자신이 어떤 앱을 사용하고 있는지 상기할 필요가 거의 없으며, 일반적으로 사람들에게 중요한 정보와 제어를 제공하기 위해 공간을 사용하는 것이 좋습니다.
→ 컨텐츠와 서비스가 중심이어야 합니다. 브랜딩은 그 후! 의미없는 곳에 아이콘이나 로고 남발하지 않기
Avoid using a launch screen as a branding opportunity. Some platforms use a launch screen to minimize the startup experience, while simultaneously giving the app or game a little time to load resources (for guidance, see Launch screens). A launch screen disappears too quickly to convey any information, but you might consider displaying a welcome or onboarding screen that incorporates your branding content at the beginning of your experience. For guidance, see Onboarding.
시작 화면을 브랜딩 기회로 사용하지 마세요. 일부 플랫폼은 시작 화면을 사용하여 시작 경험을 최소화하는 동시에 앱이나 게임에 리소스를 로드할 약간의 시간을 제공합니다(지침은 시작 화면 참조). 시작 화면은 정보를 전달하기에는 너무 빨리 사라지지만, 사용자가 앱 사용 시작 시 브랜딩 콘텐츠를 포함하는 환영 또는 온보딩 화면을 표시하는 것을 고려할 수 있습니다. 지침은 온 보딩을 참조하십시오 .
→ launch screen에 정보를 담아 브랜딩 하기에는 너무 짧음 + 온 보딩을 활용
역자 첨언
Follow Apple's trademark guidelines. Apple trademarks must not appear in your app name or imagery. See Apple Trademark List and Guidelines for Using Apple Trademarks.
Apple의 상표 지침을 따르세요. Apple 상표는 앱 이름이나 이미지에 표시되어서는 안 됩니다Apple 상표 목록 및 Apple 상표 사용 지침을 참조하십시오 .
→ Apple 이름, 이미지를 사용 금지
No additional considerations for iOS, iPadOS, macOS, tvOS, or watchOS.
iOS, iPadOS, macOS, tvOS 또는 watchOS에 대한 추가 고려 사항이 없습니다.

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작성 날짜
작성자
수정사항
2023/4/18
고석준
초기 번역
2023/12/22
고석준
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