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Launching

Launching

People appreciate a streamlined launch experience that helps them start using your app or game immediately.
사람들은 앱이나 게임을 즉시 사용하는 데 도움이 되는 간소화된 출시 경험을 높이 평가합니다.
If the platform requires it, provide a launch screen. In iOS, iPadOS, and tvOS, the system displays a launch screen the moment your app or game starts and quickly replaces it with your first screen, giving people the impression that your experience is fast and responsive. The ideal launch screen is effectively invisible to people, because it simply provides a context for your initial content; for guidance, see Launch screens. macOS, visionOS, and watchOS apps don’t need launch screens.
만약 플랫폼에서 요구한다면, 런치 스크린을 제공하세요. iOS, iPadOS, 그리고 tvOS에서 시스템은 앱이나 게임이 시작되자마자 런치 스크린을 보여주며 빠르게 첫 화면으로 교체합니다. 이는 사용자들이 앱이나 게임이 빠르고 반응이 좋다는 인상을 받을 수 있도록 합니다. 이상적인 런치 스크린은 단순히 초기 컨텐츠를 위한 컨텍스트를 제공하기 때문에 사용자들에게 거의 보이지 않아야 합니다. 참고 자료로는 Launch screens (영문)을 참조하세요. macOS, visionOS, 그리고 watchOS 앱들은 런치 스크린이 필요하지 않습니다.
→ 플랫폼에서 요구한다면, 런치스크린을 제공해라
Ask for initial setup information only when necessary. Help people accomplish something as soon as they start your app or game, letting them be successful before you request additional information. As much as possible, get setup information from existing device settings and defaults. If people need to sign in before doing anything useful, consider offering Sign in with Apple, or relying on a synchronization service, such as iCloud.
필요한 경우에만 초기 설정 정보를 요청하세요. 앱이나 게임을 시작할 때 사용자가 무언가를 성공적으로 수행할 수 있도록 도와주세요. 가능한 경우에는 기존 장치 설정 및 기본값에서 설정 정보를 가져오세요. 사용자가 유용한 작업을 수행하기 전에 로그인해야 하는 경우, Apple 로그인으로 로그인을 제공하거나 iCloud와 같은 동기화 서비스를 사용하는 것을 고려하세요.
→ 필요한 경우에만 초기 설정 정보를 요청하라.
Ask for permission to access private data at the right time. When possible, avoid asking for permission to access private data when your app launches; instead, request permission after people indicate their interest in a feature that requires their private data. For example, a navigation app probably needs access to location information right away, but an app that includes a navigation-related feature doesn’t need location information until people want to use that feature. In visionOS, an app must be running in a Full Space before it can request access to information such as hand position or details about a person’s surroundings. For guidance, see Privacy.
적절한 시간에 개인 데이터 접근 권한을 요청하세요. 가능한 경우, 앱이 시작될 때 개인 데이터에 대한 권한을 요청하기 보다는, 사람들이 개인 데이터가 필요한 기능에 관심을 표시한 후 권한을 요청하세요. 예를 들어, 네비게이션 앱은 위치 정보에 대한 액세스 권한이 즉시 필요하지만, 네비게이션 관련 기능을 포함한 앱은 사람들이 해당 기능을 사용하려고 할 때까지 위치 정보가 필요하지 않습니다. visionOS에서는 앱이 손 위치나 주변 환경과 같은 정보에 액세스하기 위해서는 전체 공간에서 실행 중이어야합니다. 자세한 내용은 개인 정보 보호를 참조하세요.
→ 사람들이 개인 데이터가 필요한 기능에 관심을 표시한 후, 권한을 요청해라
Give people time to enjoy your app before showing supplementary information or asking for a review. At first launch, people want to dive right in; they don’t want to be required to read a lot of content or provide a rating before they get a sense of the experience you offer. To help you streamline first launch, consider:
사람들이 앱을 즐길 시간을 주고 후속 정보나 리뷰를 요청하세요. 처음 실행할 때 사람들은 즉시 시작하고 싶어합니다. 경험을 받기 전에 많은 콘텐츠를 읽거나 등급을 매기기를 원하지 않습니다. 처음 실행을 간소화하기 위해 다음을 고려해보십시오.
Letting the App Store display agreements and disclaimers so people can read them before downloading your app
앱 스토어가 동의서 및 면책 조항을 표시하여 사람들이 앱을 다운로드하기 전에 읽을 수 있도록 합니다.
Asking for ratings and reviews after people gain enough experience with your app to accurately rate it and provide a substantive review that potential customers might find helpful (for guidance, see Ratings and reviews)
사람들이 앱을 충분히 경험한 후에 등급을 매기고 잠재 고객이 도움이 될 수 있는 구체적인 리뷰를 제공할 수 있을 때 등급과 리뷰를 요청합니다. (지침은 등급 및 리뷰을 참조하세요.)
Restore the previous state when your app restarts so people can continue where they left off. Avoid making people retrace steps to reach their previous location in your app or game. Restore granular details of the previous state as much as possible. For example, scroll the view to people’s most recent position, and display windows in the same state and location in which people left them.
앱이 재시작될 때 이전 상태를 복원하여 사용자가 남겨둔 곳에서 계속할 수 있게 하세요. 사용자가 앱이나 게임에서 이전 위치에 다시 도달하는 것을 피하십시오. 가능한 한 이전 상태의 세부 정보를 복원하십시오. 예를 들어, 뷰를 사용자의 최근 위치로 스크롤하고, 창을 이전과 동일한 상태와 위치로 표시하십시오.
Not every platform requires a launch screen.
iOS, iPadOS, and tvOS apps must supply a launch screen.
macOS, visionOS, and watchOS apps don’t need a launch screen.
모든 플랫폼이 시작 화면을 필요로하지는 않습니다.
iOS, iPadOS 및 tvOS 앱은 시작 화면을 제공해야합니다.
macOS, visionOS 및 watchOS 앱은 시작 화면이 필요하지 않습니다.
A launch screen isn’t an onboarding experience or a splash screen, and it isn’t an opportunity for artistic expression. A launch screen’s sole function is to enhance the perception of your experience as quick to launch and immediately ready to use.
시작 화면은 온보딩 경험이나 스플래시 스크린이 아니며 예술적 표현의 기회도 아닙니다. 시작 화면의 유일한 기능은 경험을 빠르게 시작하고 즉시 사용할 수 있도록 인식을 향상하는 것입니다.
역자 첨언
Design a launch screen that’s nearly identical to the first screen of your app. If you include elements that look different when the app finishes launching, people may experience an unpleasant flash between the launch screen and the first screen of the app. Also make sure that your launch screen matches the device’s current appearance, such as Dark Mode.
앱의 첫 번째 화면과 거의 동일한 로딩 화면을 디자인하세요. 앱이 로딩을 마치고 첫 화면으로 전환될 때 다른 모습을 보이는 요소가 있다면, 사용자는 로딩 화면과 첫 화면 사이에 불쾌한 플래시를 경험할 수 있습니다. 또한 로딩 화면이 다크 모드와 같은 현재 기기의 모습과 일치하는지 확인하세요.
Launch screen First screen
Avoid including text on your launch screen. Because the content in a launch screen doesn’t change, any text you display won’t be localized.
런칭 화면에 텍스트를 포함하지 마세요. 런칭 화면의 내용이 변경되지 않기 때문에 표시하는 텍스트는 로컬라이즈되지 않습니다.
Downplay the launch experience. Design a launch screen that smooths the transition to the first screen of your app or game; avoid designing a launch screen that delays people from immediately getting into the experience.
런칭 경험을 강조하지 마세요. 어플리케이션 또는 게임의 첫 화면으로의 전환이 부드럽게 이루어지도록 런칭 화면을 디자인하십시오. 사용자가 즉시 경험을 할 수 있도록 런칭 화면을 디자인하지 마십시오.
Don’t advertise. The launch screen isn’t a branding opportunity. Avoid creating a screen that looks like a splash screen or an “About” window, and don’t include logos or other branding elements unless they’re a fixed part of your app’s first screen. If your game or other immersive app displays a solid color before transitioning to the first screen, create a launch screen that displays only that solid color.
광고하지 마세요. 런칭 화면은 브랜딩 기회가 아닙니다. 스플래시 화면 또는 "About" 창처럼 보이는 화면을 만들지 마십시오. 또한 로고 및 기타 브랜딩 요소를 첫 화면에 고정된 부분이 아닌 이상 포함하지 마십시오. 게임 또는 기타 몰입형 어플리케이션이 첫 화면으로 전환되기 전에 단색을 표시하는 경우, 런칭 화면을 생성하여 해당 단색만 표시하십시오.

Platform considerations

No additional considerations for macOS or watchOS.
macOS 또는 watchOS에 대한 추가 고려 사항은 없습니다.

iOS, iPadOS

Launch in the appropriate orientation. If your app supports both portrait and landscape modes, launch using the device’s current orientation. If your app only runs in one orientation, launch in that orientation and let people rotate the device if necessary. Ensure a landscape-only app responds correctly, regardless of whether people entered landscape orientation by rotating the device left or right. For guidance, see Layout.
적절한 방향으로 시작하십시오. 만약 귀하의 앱이 세로 및 가로 모드를 모두 지원하는 경우, 기기의 현재 방향을 사용하여 시작하십시오. 귀하의 앱이 하나의 방향에서만 실행되는 경우, 해당 방향에서 시작하고 필요한 경우 기기를 회전시켜 사용하도록 허용하십시오. 가로 모드 전용 앱은 기기를 왼쪽 또는 오른쪽으로 회전시켜 가로 방향으로 들어갔는지에 관계없이 올바르게 응답하도록 보장하십시오. 자세한 내용은 레이아웃을 참조하십시오.
Unlike the layered images throughout much of a tvOS app, the launch screen is static.
tvOS 앱의 계층화된 이미지와 달리, 실행 화면은 정적이다.
In a live-viewing app, consider automatically starting playback soon after people start the app. People come to your app to watch TV, so you might want to start playing new or recently viewed live content after a few seconds of inactivity. For guidance, see Live-viewing apps.
라이브 방송 앱에서는 앱이 시작되자마자 자동으로 재생이 시작되도록 고려하세요. 사용자는 TV를 보기 위해 앱을 사용하므로, 일정 시간 이상 비활동 상태인 경우 새로운 또는 최근에 본 라이브 콘텐츠를 재생할 수 있도록 하는 것이 좋습니다. 자세한 지침은 라이브 방송 앱을 참조하세요.
*layered images : 계층화된 이미지는 하나의 이미지를 형성하기 위해 함께 모이는 두 개에서 다섯 개의 뚜렷한 층으로 구성되어 있다. 투명성의 사용과 함께 층 간의 분리는 깊이감을 만들어낸다. 누군가가 이미지와 상호 작용할 때, 표면에 더 가까운 층은 상승하고 확장되며, 더 낮은 층을 더 뒤로 겹치고 3D 효과를 생성합니다.
Launch as quickly as possible. If your app doesn’t load content quickly, the system displays a window that contains your app icon. This window uses the same background appearance and dimensions as the first window you open while running in the Shared Space; if your app is running in a Full Space, the window uses a system-defined size.
가능한 빨리 시작하십시오. 앱이 콘텐츠를 빠르게 로드하지 못하면 시스템은 앱 아이콘을 포함하는 창을 표시합니다. 이 창은 공유 공간에서 처음 열린 창과 동일한 배경 모양과 크기를 사용합니다. 앱이 전체 공간에서 실행 중인 경우, 창은 시스템에서 정의한 크기를 사용합니다.
Consider launching in the Shared Space even if your app is fully immersive. Opening a window in the Shared Space lets you provide more context about your app while giving it time to load, and it also lets you present a control that people can use to open your fully immersive experience. In general, people appreciate being able to choose when to transition to a Full Space, especially if they’re currently running other apps in the Shared Space. For guidance, see Immersive experiences.
앱이 완전히 몰입형이더라도 Shared Space에서 출시를 고려하세요. Shared Space에서 창을 열면 앱에 대한 더 많은 문맥을 제공할 수 있으며 로드하는 데 시간이 걸리는 동안 제어를 제공하여 사람들이 완전히 몰입형 경험을 열 수 있습니다. 일반적으로 Shared Space에서 다른 앱을 실행 중인 경우에는 Full Space로 전환할 때 선택할 수 있도록 하는 것이 좋습니다. 자세한 내용은 몰입형 경험을 참조하십시오.

Change log

작성 날짜
작성자
수정사항
2023/07/11
조엘
초기 번역
2023/12/26
조엘
배포