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Feedback

Feedback helps people know what’s happening, discover what they can do next, understand the results of actions, and avoid mistakes.
피드백은 사람들이 무슨 일이 일어나고 있는지 알고, 다음에 할 수 있는 일을 발견하고, 행동의 결과를 이해하고, 실수를 피하는 데 도움이 됩니다.
Providing clear, consistent feedback as people interact with your app or game can make it feel intuitive and encourage deeper exploration. Feedback can communicate several different things, such as:
사람들이 앱이나 게임과 상호 작용할 때 명확하고 일관된 피드백을 제공하면 직관적으로 느껴지고 더 깊은 탐색을 장려할 수 있습니다. 피드백은 다음과 같은 여러 가지 사항을 전달할 수 있습니다.
The current status of something
어떤 것의 현재 상태
The success or failure of an important task or action
중요한 일이나 행동의 성공이나 실패
A warning about an action that can have negative consequences
부정적인 결과를 초래할 수 있는 행동에 대한 경고
An opportunity to correct a mistake or problematic situation
실수나 문제가 있는 상황을 바로잡을 수 있는 기회
The most effective feedback tends to match the significance of the information to the way it’s delivered. For example, it often works well to display status information in a passive way so that people can view it when they need it. In contrast, a warning about possible data loss needs to interrupt people so they have a chance to avoid the problem.
가장 효과적인 피드백은 정보의 중요성과 정보가 전달되는 방식을 일치시키는 경향이 있습니다. 예를 들어 사람들이 필요할 때 볼 수 있도록 수동적인 방식으로 상태 정보를 표시하는 것이 좋은 경우가 많습니다. 반대로 가능한 데이터 손실에 대한 경고는 사람들이 문제를 피할 수 있도록 방해해야 합니다.

Best practices

Make sure all feedback is accessible. When you use multiple ways to provide feedback, you reach more people and give them the opportunity to receive the feedback in ways that work for them. For example, when you provide feedback using color, text, sound, and haptics, people can receive it whether they silence their device, look away from the screen, or use VoiceOver. (For guidance on providing haptic feedback, see Playing haptics.)
모든 피드백에 액세스할 수 있는지 확인하세요. 피드백을 제공하기 위해 다양한 방법을 사용하면 더 많은 사람들에게 접근하고 그들에게 적합한 방식으로 피드백을 받을 수 있는 기회를 제공할 수 있습니다. 예를 들어 색상, 텍스트, 사운드 및 촉각을 사용하여 피드백을 제공하면 사람들은 기기를 무음으로 설정하거나 화면에서 눈을 떼거나 VoiceOver를 사용하여 피드백을 받을 수 있습니다. (햅틱 피드백 제공에 대한 지침은 햅틱 재생을 참조하세요.)
역자 첨언
→ 피드백을 accessability를 고려하여 다양하고 적합한 방식으로 제공해라.
Consider integrating status feedback into your interface. When status feedback is available near the items it describes, people get important information without having to take action or leave their current context. For example, Mail in iOS and iPadOS describes the most recent update and displays the number of unread messages in the toolbar of the mailbox screen, making the information unobtrusive but easy for people to check when they’re interested.
상태 피드백을 인터페이스에 통합하는 것을 고려하세요. 상태 피드백이 설명하는 항목 근처에서 사용할 수 있는 경우 사람들은 조치를 취하거나 현재 컨텍스트를 떠나지 않고도 중요한 정보를 얻을 수 있습니다. 예를 들어 iOS 및 iPadOS의 Mail은 최신 업데이트를 설명하고 메일함 화면의 도구 모음에 읽지 않은 메시지 수를 표시하여 사람들이 관심이 있을 때 쉽게 확인할 수 있도록 정보를 표시합니다.
→ ui를 통해 상태 피드백을 추가 액션 없이 확인할 수 있게 하라.
역자 첨언
Use alerts to deliver critical — and ideally actionable — information. By design, alerts disrupt the current context, so you need to match the importance of the information to the level of interruption. Alerts can lose their impact if you use them too often or to deliver unimportant information. For guidance, see Alerts.
경고를 사용하여 중요하고 이상적으로는 실행 가능한 정보를 제공하세요. 기본적으로 경고는 현재 컨텍스트를 방해하므로 정보의 중요성을 중단 수준과 일치시켜야 합니다. 알림을 너무 자주 사용하거나 중요하지 않은 정보를 전달하는 경우 알림이 영향력을 잃을 수 있습니다. 지침은 경고를 참조하세요.
→ 중단할만큼 중요하고, 실행가능한 정보만 경고를 사용해라.
역자첨언
Warn people when they initiate a task that can cause data loss that’s unexpected and irreversible. In contrast, don’t warn people when data loss is the expected result of their action. For example, the Finder doesn’t warn people every time they throw away a file because deleting the file is the expected result.
예상치 못한 돌이킬 수 없는 데이터 손실을 유발할 수 있는 작업을 시작할 때 사람들에게 경고하세요. 반대로 데이터 손실이 예상되는 행동의 결과일 때 사람들에게 경고하지 마세요. 예를 들어 Finder는 파일 삭제가 예상되는 결과이기 때문에 사람들이 파일을 버릴 때마다 경고하지 않습니다.
역자첨언
When it makes sense, confirm that a significant action or task has completed. For example, people appreciate getting feedback that confirms a successful Apple Pay transaction. It’s generally best to reserve this type of confirmation for activities that are sufficiently important — because people typically expect their action or task to succeed, they only need to know when it doesn’t.
의미가 있을 때 중요한 액션이나 작업이 완료되었는지 확인시켜 주세요. 예를 들어 사람들은 성공적인 Apple Pay 거래를 확인하는 피드백을 받는 것을 좋아합니다. 일반적으로 충분히 중요한 활동에 대해 이러한 유형의 확인을 예약하는 것이 가장 좋습니다. 사람들은 일반적으로 자신의 작업이나 작업이 성공할 것으로 기대하고 그렇지 않은 경우에만 알 필요가 있기 때문입니다.
→ 거래와 같은 중요한 작업이 끝날 때 확실한 피드백을 제공해라.
역자첨언
Show people when a command can’t be carried out and help them understand why. For example, if people request directions without specifying a destination, Maps tells them that it can’t provide directions to and from the same location.
명령을 수행할 수 없는 경우 사람들에게 보여주고 그 이유를 이해하도록 돕습니다. 예를 들어 사람들이 목적지를 지정하지 않고 길찾기를 요청하면 지도는 같은 위치를 오가는 길찾기를 제공할 수 없다고 알려줍니다.
→ 원하는 작업이 제대로 수행되지 않을 경우 이유를 제시해라.
역자첨언
No additional considerations for iOS, iPadOS, macOS, tvOS, or visionOS. iOS, iPadOS, macOS, tvOS 또는 visionOS에 대한 추가 고려 사항이 없습니다.

watchOS

Avoid displaying an indeterminate progress indicator — such as a loading indicator — in a watchOS app. An animated indicator can make people think they need to continue paying attention to the display, which isn’t a good user experience. To provide a better experience, reassure people that they’ll receive a notification when the process completes.
watchOS 앱에서 불확실한 진행률 표시기(예: 로딩 표시기)를 표시하지 마세요. 애니메이션 표시기는 사람들이 디스플레이에 계속 주의를 기울여야 한다고 생각하게 만들 수 있으며 이는 좋은 사용자 경험이 아닙니다. 더 나은 경험을 제공하기 위해 프로세스가 완료되면 알림을 받을 것이라고 사용자에게 알려주세요.
역자첨언

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작성 날짜
작성자
수정사항
2023/07/04
하니
초기 번역
2023/12/25
하니
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