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Offering help

Although the most effective experiences are approachable and intuitive, you can provide contextual help when necessary.
접근하기 쉽고 직관적인 경험이 가장 효과적이지만 필요하다면 상황에 맞는 도움을 사람들에게 제공할 수 있습니다.

Best practices

Let your app’s tasks inform the types of help people might need. For example, you might help people perform simple, one- or two-step tasks by displaying an inline view that succinctly describes the task. In contrast, if your app or game supports complex or multistep tasks you might want to provide a tutorial that teaches people how to accomplish larger goals. In general, directly relate the help you provide to the precise action or task people are doing right now and make it easy for people to dismiss or avoid the help if they don’t need it.
사람들이 현재 하고 있는 작업을 통해 어떤 도움을 필요로 하는지 알 수 있습니다. 순서대로 간단한 작업 설명을 보여줘서 사람들이 단계별로 간단한 작업을 할 수 있도록 도와줍니다. 반면에 복잡하고 여러 단계가 있는 앱이나 게임 같은 경우 튜토리얼이나 목표를 달성하는 방법을 알려줄 수 있습니다. 사람들이 현재 하고 있는 작업에 직접적인 도움을 줄 수 있는 경우에만 도움을 주세요.
Use relevant and consistent language and images in your help content. Always make sure guidance is appropriate for the current context. For example, if someone’s using the Siri Remote with your tvOS experience, don’t show tips or images that feature a game controller. Also be sure the terms and descriptions you use are consistent with the platform. For example, don’t write copy that tells people to click a button on an iPhone or tap a menu item on a Mac.
도움말 콘텐츠에 관련된 일관성 있는 용어와 이미지를 사용하세요. 도움말이 항상 현재 상황에 적합한지 확인해야 합니다. 예를 들면 사용자들이 tvOS에서 Siri Remote를 사용할 때 게임 컨트롤러에 대한 팁이나 이미지를 보여주지 않습니다. 또한 사용하는 용어와 설명이 플랫폼과 적합한지 확인해야 합니다. 예를 들면 iPhone에서 버튼을 클릭한다거나 Mac에서 메뉴 항목을 탭 하는 문구는 적합하지 않기에 사용하지 않습니다.
Make sure all help content is inclusive. For guidance, see Inclusion.
모든 도움말 콘텐츠가 포괄적인(Inclusion)지 확인해야 합니다. 가이드라인은 Inclusion을 참고하세요.
Avoid bloating your help content by explaining how standard components or patterns work. Instead, focus on describing the specific action or task that a standard element performs in your app or game. If your experience introduces a unique control or expects people to use an input device in a nonstandard way — such as holding the Siri Remote rotated 90 degrees — orient people quickly, preferring animation or graphics to educate instead of a lengthy description.
기본적인 구성 요소나 패턴 또는 작동방식을 설명하는 불필요한 내용으로 도움말 콘텐츠를 채우지 않습니다. 대신 앱이나 게임에서 지원하는 기본 구성 요소의 디테일한 순서나 작업을 설명합니다. 만약 앱 경험에서 Siri Remote를 90도 회전해서 사용하는 것처럼 독특한 조작이나 표준적이지 않은 입력 장치의 사용이 필요하다면 사람들에게 긴 설명 대신 애니메이션이나 그래픽을 사용해 빠르게 알려주는 것이 좋습니다.

Creating tips

A tip is a small, transient view that briefly describes how to use a feature in your app. Tips are a great way to teach people about new or less obvious features in your app, or help them discover faster ways to accomplish a task. For developer guidance, see TipKit.
팁은 앱의 기능을 사용하는 방법을 간략하게 설명하는 작고 일시적인 보기입니다. 팁은 사람들에게 앱의 새 기능이나 잘 알려지지 않은 기능에 대해 가르치거나 작업을 더 빠르게 완료할 수 있는 방법을 찾을 수 있도록 도와주는 좋은 방법입니다. 개발자 지침은 TipKit을 참조하세요.
Use the most appropriate tip type for your app’s user interface. Display an inline tip to avoid covering important information.
앱의 사용자 인터페이스에 가장 적합한 팁 유형을 사용하세요. 중요한 정보를 가리지 않도록 인라인 팁을 표시하세요.
Display a popover tip when you don’t want to interrupt your content flow. If you use a popover, consider excluding images because the tip already points to the highlighted feature.
콘텐츠 흐름을 방해하고 싶지 않은 경우 팝오버 팁을 표시합니다. 팝오버를 사용하는 경우 팁이 이미 강조 표시된 기능을 가리키고 있으므로 이미지를 제외하는 것이 좋습니다.
Use tips for simple features. Tips work best on features that are easy to describe and that people can complete with a few simple steps. If a feature requires more than three actions, it’s probably too complicated for a tip.
간단한 기능에는 팁을 활용하세요. 팁은 설명하기 쉽고 사람들이 몇 가지 간단한 단계로 완료할 수 있는 기능에 가장 효과적입니다. 기능에 세 가지 이상의 작업이 필요하다면 팁으로 다루기에는 너무 복잡할 수 있습니다.
Make tips short, actionable, and engaging. A tip’s goal is to encourage people to try new features. Use direct, action-oriented language to describe what the feature does and explain how to use it. Keep your tips to one or two sentences and avoid including content that’s promotional or related to a different feature or user flow. Promotional content is anything that advertises, sells, or isn’t aligned with the current context of what the person is doing.
팁은 짧고, 실행 가능하고, 흥미롭게 작성하세요. 팁의 목표는 사람들이 새로운 기능을 사용해 보도록 유도하는 것입니다. 직접적이고 행동 지향적인 언어를 사용하여 기능의 기능을 설명하고 사용 방법을 설명하세요. 팁은 한 두 문장으로 작성하고 홍보성 콘텐츠나 다른 기능 또는 사용자 흐름과 관련된 콘텐츠는 포함하지 마세요. 홍보성 콘텐츠는 광고, 판매 또는 현재 사용자가 하고 있는 일의 맥락과 맞지 않는 모든 것을 말합니다.
Define rules to help ensure your tips reach the intended audience. Not everyone benefits from every tip. For example, people who’ve already used a feature won’t appreciate viewing a tip that describes it. Use parameter-based or event-based eligibility rules to control when a tip appears, and only display a tip if someone might benefit from its use. When your app has more than one tip, set the display frequency so tips display at a reasonable cadence — for example, once every 24 hours.
팁이 의도한 대상에게 도달할 수 있도록 규칙을 정의하세요. 모든 사람이 모든 팁의 혜택을 받을 수 있는 것은 아닙니다. 예를 들어 이미 특정 기능을 사용해 본 적이 있는 사람들은 그 기능을 설명하는 팁을 보고 싶어하지 않을 수 있습니다. 매개변수 기반 또는 이벤트 기반 자격 규칙을 사용하여 팁이 표시되는 시기를 제어하고, 누군가 팁을 사용하면 혜택을 받을 수 있는 경우에만 팁을 표시하세요. 앱에 팁이 두 개 이상 있는 경우 24시간에 한 번 등 적절한 주기로 팁이 표시되도록 표시 빈도를 설정하세요.
If there’s an image that people associate with the feature, consider including it in the tip. For example, a tip with a star can help people understand that the tip is related to favorites. Note that you may not need to include an image if the tip already points to the highlighted feature.
사람들이 해당 기능과 연관된 이미지가 있다면 팁에 포함시키는 것이 좋습니다. 예를 들어 별표가 있는 팁은 사람들이 해당 팁이 즐겨찾기와 관련이 있음을 이해하는 데 도움이 될 수 있습니다. 팁이 이미 강조 표시된 기능을 가리키고 있다면 이미지를 포함하지 않아도 될 수도 있습니다.
Use buttons to direct people to information or options. If your feature has settings people can customize, or you want to redirect people to an area where they can learn more about a feature, consider adding a button. Buttons can take people directly to the settings where they make adjustments. Or if there’s more information people might find useful, add a button to take them to additional resources, such as a setup flow.
버튼을 사용하여 사람들을 정보나 옵션으로 안내하세요. 기능에 사람들이 사용자 지정할 수 있는 설정이 있거나 기능에 대해 자세히 알아볼 수 있는 영역으로 사람들을 리디렉션하려는 경우 버튼을 추가하는 것이 좋습니다. 버튼을 사용하면 사람들이 조정할 수 있는 설정으로 바로 이동할 수 있습니다. 또는 사람들이 유용하게 사용할 수 있는 더 많은 정보가 있는 경우 설정 플로우와 같은 추가 리소스로 이동하는 버튼을 추가하세요.
No additional considerations for iOS, iPadOS, tvOS, visionOS, or watchOS.

macOS, visionOS

tooltip (called a help tag in user documentation) displays a small, transient view that briefly describes how to use a component in the interface. In apps that run on a Mac — including iPhone and iPad apps — tooltips can appear when a person holds the pointer over an element; in visionOS apps, a tooltip can appear when a person looks at an element or holds the pointer over it. For developer guidance, see help(_:).
툴팁(사용자 설명서에서는 도움말 태그라고 함)은 인터페이스에서 컴포넌트를 사용하는 방법을 간략하게 설명하는 작은 일시적인 보기를 표시합니다. iPhone 및 iPad 앱을 포함하여 Mac에서 실행되는 앱에서는 사용자가 요소 위에 포인터를 올려놓으면 툴팁이 표시되고, 비전OS 앱에서는 사용자가 요소를 보거나 그 위에 포인터를 올려놓으면 툴팁이 표시될 수 있습니다. 개발자 지침은 help(_:)을 참조하세요.
Describe only the control that people indicate interest in. When people want to know how to use a specific control, they don’t want to learn how to use nearby controls or how to perform a larger task.
시작되는 과정이나 작업에 대해 설명해야 합니다. ”기본 설정 복원”이나 “목록에서 언어 추가 또는 제거”와 같은 동사형으로 설명하는 것이 좋습니다.
Explain the action or task the control initiates. It often works well to begin the description with a verb — for example, “Restore default settings” or “Add or remove a language from the list.”
컨트롤이 시작하는 작업 또는 동작을 설명합니다. "기본 설정 복원" 또는 "목록에서 언어 추가 또는 제거"와 같이 동사로 설명을 시작하는 것이 효과적입니다.
In general, avoid repeating a control’s name in its tooltip. Repeating the name takes up space in the tooltip and rarely adds value to the description.
일반적으로 구성요소의 이름을 지정하거나 참조하지 않습니다. 도움말 태그는 대부분 컨트롤 바로 위에 보입니다. 제어명이나 레이블을 단순히 설명하는 태그를 정의하지 않습니다.
Be brief. As much as possible, limit tooltip content to a maximum of 60 to 75 characters (note that localization often changes the length of text). To make a description brief and direct, consider using a sentence fragment and omitting articles. If you need a lot of text to describe a control, consider simplifying your interface design.
간략히 하세요. 가능한 한 태그 내용을 최대 60-75자로 제한합니다.(현지화로 인해 텍스트 길이가 변경될 수 있습니다.) 간단하고 직접적인 설명을 위해 단편적이고 생략된 문장을 사용하는 것이 좋습니다. 만약 긴 텍스트로 설명해야 하는 경우 인터페이스 디자인을 단순화하는 것이 좋습니다.
Use sentence case. Sentence case tends to appear more casual and approachable. If you write complete sentences, omit ending punctuation unless it’s required to be consistent with your app’s style.
문장 대소문자 사용 문장 대소문자를 사용하면 더 캐주얼하고 친근하게 보입니다. 완전한 문장을 작성하는 경우 앱의 스타일과 일관성을 유지하기 위해 필요한 경우가 아니라면 마침표를 생략하세요.
Consider offering context-sensitive tooltips. For example, you could provide different text for a control’s different states.
상황에 맞는 툴팁 제공 고려하기 예를 들어 컨트롤의 상태에 따라 다른 텍스트를 제공할 수 있습니다.
NSHelpManager — AppKit

Change log

작성 날짜
작성자
수정사항
2023/08/01
조엘
초기 번역
2023/12/26
조엘
배포