People rely on the power, spaciousness, and flexibility of a Mac as they perform in-depth productivity tasks, view media or content, and play games, often using several apps at once.
사람들은 심층적인 생산성 작업을 수행하거나 미디어 또는 컨텐츠를 감상하고, 게임을 즐기며(때로는 여러 개의 앱을 사용하기도 하며) Mac의 성능, 넓은 저장 공간 및 유연성에 의존합니다.
역자 첨언
As you begin designing your app or game for macOS, start by understanding the fundamental device characteristics and patterns that distinguish the macOS experience. Using these characteristics and patterns to inform your design decisions can help you provide an app or game that Mac users appreciate.
macOS용 앱이나 게임을 디자인하기 시작할 때, macOS 경험을 구별하는 기본적인 장치 특성과 패턴 (아래에 기재된 5가지 요소)을 이해하는 것부터 시작하세요. 이러한 특성과 패턴을 사용하여 디자인 결정을 알려주면 Mac 사용자가 좋아하는 앱이나 게임을 제공하는 데 도움이 될 수 있습니다.
Display. A Mac typically has a large, high-resolution display, and people can extend their workspace by connecting additional displays, including their iPad.
디스플레이. Mac은 일반적으로 큰 고해상도 디스플레이를 가지고 있으며 사람들은 iPad를 포함한 추가 디스플레이를 연결하여 작업 공간을 확장할 수 있습니다.
Ergonomics. People generally use a Mac while they’re stationary, often placing the device on a desk or table. In the typical use case, the viewing distance can range from about 1 to 3 feet.
인간공학. 사람들은 일반적으로 책상이나 테이블에 놓여진 Mac을 정지 상태에서 사용합니다. 일반적인 사용 사례에서 시야 거리는 약 1~3피트입니다.
→ 사용자의 이용 방식에 대한 특성
Inputs. People expect to enter data and control the interface using any combination of input modes, such as physical Keyboards, Pointing devices, Game controllers, and Siri.
→ 사용할 수 있는 다양한 입력 방식
App interactions. Interactions can last anywhere from a few minutes of performing some quick tasks to several hours of deep concentration. People frequently have multiple apps open at the same time, and they expect smooth transitions between active and inactive states as they switch from one app to another.
앱 상호 작용. 상호 작용은 간단한 작업을 수행하면 빠르게는 몇 분이 걸릴 수도 있고, 길게는 몇 시간 동안 작업할 수도 있습니다. 사람들은 여러 개의 앱을 동시에 여는 경우가 많으며, 한 앱에서 다른 앱으로 전환할 때 활성 상태와 비활성 상태 간의 원활한 전환을 기대합니다.
*비활성 상태의 경우 앱이 완전 종료된 것이 아닌, 앱 알림 정도는 받을 수 있는 상태
System features. macOS provides several features that help people interact with the system and their apps in familiar, consistent ways.
시스템 기능. macOS는 사람들이 친숙하고 일관된 방식으로 시스템 및 앱과 상호 작용할 수 있도록 도와주는 몇 가지 기능을 제공합니다.
→ 아래 시스템 기능을 활용하여, 다양한 앱을 개발할 수 있음
•
Great Mac experiences integrate the platform and device capabilities that people value most. To help your design feel at home in macOS, prioritize the following ways to incorporate these features and capabilities.
훌륭한 Mac 경험은 사람들이 가장 중요하게 여기는 플랫폼 및 장치 기능(capabilities)을 통합합니다. 디자인이 macOS에서 편안함을 느낄 수 있도록 다음과 같은 기능을 통합하는 방법에 우선순위를 부여합니다.
•
Leverage large displays to present more content in fewer nested levels and with less need for modality, while maintaining a comfortable information density that doesn’t make people strain to view the content they want.
•
대형 디스플레이를 활용하여 더 적은 중첩 수준에서 더 많은 콘텐츠를 표시하고 양식의 필요성을 줄이는 동시에 사용자가 원하는 콘텐츠를 보기 위해 무리하지 않는 편안한 정보 밀도를 유지할 수 있도록 하세요.
→ 사용자의 스트레스 감소를 위한 큰 화면을 이용하여 정보 밀도를 줄이기
•
Let people resize, hide, show, and move your windows to fit their work style and device configuration, and support full-screen mode to offer a distraction-free context.
•
작업 스타일과 장치 구성에 맞게 창 크기를 조정, 숨기기, 표시 및 이동할 수 있으며 전체 화면 모드를 지원하여 사용자가 산만하지 않은 컨텍스트에서 집중할 수 있도록 지원하세요.
•
Use the menu bar to give people easy access to all the commands they need to do things in your app.
•
사용자가 앱에서 작업하는 데 필요한 모든 명령에 쉽게 액세스할 수 있도록 메뉴 막대를 사용하세요.
역자 첨언
•
Help people take advantage of high-precision input modes to perform pixel-perfect selections and edits.
•
사람들이 고정밀 입력 모드를 활용하여 픽셀 단위로 완벽한 선택과 편집을 수행할 수 있도록 지원하세요.
→ 생산성 작업에서 세밀한 작업이 가능하도록 해야 한다.
•
Handle keyboard shortcuts to help people accelerate actions and use keyboard-only work styles.
•
키보드 단축키를 지원하여 작업을 가속화하고 키보드 전용 작업 스타일을 지원하세요.
•
Support personalization, letting people customize toolbars, configure windows to display the views they use most, and choose the colors and fonts they want to see in the interface.
•
개인 설정을 사용하여 도구 모음을 사용자 지정하고, 가장 많이 사용하는 보기를 표시하도록 창을 구성하고, 인터페이스에서 보려는 색과 글꼴을 선택할 수 있도록 하세요.
Change Log
작성 날짜 | 작성자 | 수정사항 |
2023/04/11 | 규니 | 초기 번역 |
2023/12/22 | 규니 | 배포 |