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Image views

An image view displays a single image — or in some cases, an animated sequence of images — on a transparent or opaque background.
이미지 뷰는 투명 또는 불투명한 배경에 단일 이미지 또는 경우에 따라 애니메이션 이미지 시퀀스를 표시합니다.
Within an image view, you can stretch, scale, size to fit, or pin the image to a specific location. Image views are typically not interactive.
이미지 뷰 내에서 이미지를 늘리거나, 크기를 조정하거나, 크기에 맞게 조정하거나, 특정 위치에 고정할 수 있습니다. 이미지 보기는 일반적으로 대화형(interactive)이 아닙니다.

Best practices

Use an image view when the primary purpose of the view is simply to display an image. In rare cases where you might want an image to be interactive, configure a system-provided button to display the image instead of adding button behaviors to an image view.
이미지 뷰의 주요 목적이 단순히 이미지를 표시하는 것일 때는 이미지 뷰를 사용합니다. 드물지만 이미지에 대화형 기능을 추가해야 하는 경우에는 이미지 뷰에 버튼 동작을 추가하는 대신 시스템에서 제공하는 버튼을 구성하여 이미지를 표시하도록 합니다.
If you want to display an icon in your interface, consider using a symbol or interface icon instead of an image view. SF Symbols provides a large library of streamlined, vector-based images that you can render with various colors and opacities. An icon (also called a glyph or template image) is typically a bitmap image in which the nontransparent pixels can receive color. Both symbols and interface icons can use the accent colors people choose.
인터페이스에 아이콘을 표시하려면 이미지뷰 대신 심볼 또는 인터페이스 아이콘을 사용하는 것이 좋습니다. SF 심볼은 다양한 색상과 불투명도로 렌더링할 수 있는 간소화된 벡터 기반 이미지의 대규모 라이브러리를 제공합니다. 아이콘(글리프 또는 템플릿 이미지라고도 함)은 일반적으로 불투명 픽셀이 색상을 수신할 수 있는 비트맵 이미지입니다. 심볼과 인터페이스 아이콘 모두 사람들이 선택한 강조 색상을 사용할 수 있습니다.
An image view can contain rich image data in various formats, like PNG, JPEG, and PDF. For more guidance, see Images.
이미지 보기에는 PNG, JPEG 및 PDF와 같은 다양한 형식의 풍부한 이미지 데이터가 포함될 수 있습니다. 자세한 지침은 이미지를 참조하세요.
Take care when overlaying text on images. Compositing text on top of images can decrease both the clarity of the image and the legibility of the text. To help improve the results, ensure the text contrasts well with the image, and consider ways to make the text object stand out, like adding a text shadow or background layer.
이미지에 텍스트를 오버레이할 때는 주의하세요. 이미지 위에 텍스트를 합성하면 이미지의 선명도와 텍스트의 가독성이 모두 떨어질 수 있습니다. 결과를 개선하려면 텍스트가 이미지와 잘 대비되도록 하고, 텍스트 그림자나 배경 레이어를 추가하는 등 텍스트 개체를 돋보이게 하는 방법을 고려하세요.
Aim to use a consistent size for all images in an animated sequence. When you prescale images to fit the view, the system doesn’t have to perform any scaling. In cases where the system must do the scaling, performance is generally better when all images are the same size and shape.
애니메이션 시퀀스의 모든 이미지에 일관된 크기를 사용하는 것을 목표로 합니다. 뷰에 맞게 이미지 크기를 미리 조정하면 시스템에서 크기 조정을 수행할 필요가 없습니다. 시스템에서 스케일링을 수행해야 하는 경우 일반적으로 모든 이미지의 크기와 모양이 동일하면 성능이 더 좋습니다.
No additional considerations for iOS or iPadOS.

macOS

If your app needs an editable image view, use an image well. An image well is an image view that supports copying, pasting, dragging, and using the Delete key to clear its content.
앱에 편집 가능한 이미지 보기가 필요한 경우 이미지 웰을 사용하세요. 이미지 웰은 복사, 붙여넣기, 드래그 및 삭제 키를 사용하여 콘텐츠를 지울 수 있는 이미지 뷰입니다.
Use an image button instead of an image view to make a clickable image. An image button contains an image or icon, appears in a view, and initiates an instantaneous app-specific action.
클릭 가능한 이미지를 만들려면 이미지 뷰 대신 이미지 버튼을 사용하십시오. 이미지 버튼은 이미지 또는 아이콘을 포함하며 뷰에 나타나고 즉시 앱별 작업을 시작합니다.
Many tvOS images combine multiple layers with transparency to create a feeling of depth. For guidance, see Layered images.
많은 tvOS 이미지는 여러 레이어와 투명도를 결합하여 깊이 있는 느낌을 줍니다. 자세한 내용은 레이어드 이미지를 참조하세요.
You can add the appearance of depth to image views in a standard window to give your content more visual substance and improve the experience when people view it from an angle. If you display 3D content in a standard window, the system clips it when it extends too far from the window’s surface; for guidance, see Windows.
표준 창에서 이미지 뷰에 깊이 모양을 추가하여 콘텐츠에 시각적 실체를 더하고, 사람들이 각도에서 볼 때 경험을 개선할 수 있습니다. 표준 창에 3D 콘텐츠를 표시하는 경우 창 표면에서 너무 멀리 확장되면 시스템에서 잘립니다(지침은 창을 참조하십시오).
If you want to display true 3D content, use a volume; for guidance, see Volumes.
진정한 3D 콘텐츠를 표시하려면 볼륨을 사용하세요. 자세한 내용은 볼륨을 참조하세요.
Use SwiftUI to create animations when possible. If necessary, you can use WatchKit to animate a sequence of images within an image element. For developer guidance, see WKImageAnimatable.
가능하면 SwiftUI를 사용하여 애니메이션을 만듭니다. 필요한 경우 WatchKit을 사용하여 이미지 요소 내의 이미지 시퀀스에 애니메이션을 적용할 수 있습니다. 개발자 지침은 'WKImageAnimatable`를 참조하세요.

Change log

작성 날짜
작성자
수정사항
2023/09/05
조엘
초기 번역
2023/12/26
조엘
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