People often view the ratings and reviews for an app or game before they download it.
사람들은 앱이나 게임을 다운로드하기 전에 주로 평점과 리뷰를 확인합니다.
Delivering a great overall experience is the best way to encourage positive ratings and reviews, but it’s also crucial to choose the right time to ask people for feedback. Although every app is different, some possible ways to do this involve looking at how many times or how frequently people launch your app, the number of features someone explores, or the number of tasks they complete.
훌륭한 전체적인 경험을 제공하는 것이 긍정적인 평점과 리뷰를 유도하는 가장 좋은 방법이지만, 피드백을 요청하는 적절한 시기를 선택하는 것도 중요합니다. 모든 앱마다 다르지만, 이를 위한 몇 가지 가능한 방법으로는 사람들이 앱을 얼마나 자주 실행하는지, 얼마나 자주 앱의 기능을 탐색하는지, 또는 수행하는 작업의 횟수 등을 고려할 수 있습니다.
→ 좋은 경험을 줌으로써 평점과 리뷰를 쓰도록 하는 것도 좋지만, 피드백을 직접 요청하는 적절한 시기를 선택하는 것도 중요하다.
People can always rate your app within the App Store.
사람들은 언제든지 앱 스토어 내에서 앱에 대한 평점을 남길 수 있습니다.
Ask for a rating only after people have demonstrated engagement with your app or game. For example, you might prompt people when they complete a game level or a significant task. Avoid asking for a rating on first launch or during onboarding, because people haven’t had enough time to gain a clear understanding of your app’s value or form an opinion. People may even be more likely to leave negative feedback if they feel an app is asking for a rating before they get a chance to use it.
사람들이 앱이나 게임과 관련된 참여를 한 후에만 평점을 요청하세요. 예를 들어, 게임 레벨을 완료하거나 중요한 작업을 완료한 후에 사용자에게 리뷰 프롬프트(메시지)를 보여줄 수 있습니다. 첫 번째 실행이나 온보딩 중에 평점을 요청하지 마세요. 왜냐하면 그 때의 사용자들은 앱의 가치를 명확히 이해하거나 의견을 형성하기에 충분한 시간이 없기 때문입니다. 사용자들이 앱을 사용하기 전에 평점을 요청하는 것으로 인해 부정적인 피드백을 남길 가능성이 더 높을 수도 있습니다.
→ 사람들이 앱이나 게임 등 앱의 중요한 기능을 경험한 후에만 평점 요청에 관련한 메시지를 띄워라.
Avoid interrupting people while they’re performing a task or playing a game. Asking for feedback can disrupt the user experience and feel like a burden. Look for natural breaks or stopping points in your app or game where a rating request is less likely to be bothersome.
작업을 수행하거나 게임을 플레이하는 동안 사용자들을 방해하지 마세요. 피드백을 요청하는 것이 사용자 경험을 방해하고 부담으로 느껴질 수 있습니다. 앱이나 게임 내에서 평점 요청이 귀찮지 않을 자연스러운 휴식 지점이나 중지 지점을 찾아보세요.
→ 사용자가 중요한 작업을 수행 중이거나 게임을 플레이 하는 중에 피드백을 요청하지 말 것
Avoid pestering people. Repeated rating requests can be irritating, and may even negatively influence people’s opinion of your app. Consider allowing at least a week or two between requests, prompting again after people demonstrate additional engagement with your experience.
사용자를 괴롭히지 마세요. 반복적인 평점 요청은 짜증을 유발할 수 있으며, 사용자들의 앱에 대한 의견에 부정적인 영향을 줄 수 있습니다. 최소 한 주 이상의 시간을 두고 요청을 반복하는 것을 고려하며, 사용자들이 더 많은 참여를 나타낼 때마다 다시 프롬프트를 보여줍니다.
→ 반복적인 평점 요청으로 사용자에게 짜증을 유발하지 말고, 사용자들이 더 많은 참여를 했을 때마다 다시 프롬프트를 보여줘라
Prefer the system-provided prompt. iOS, iPadOS, and macOS offer a consistent, nonintrusive way for apps and games to request ratings and reviews. When you identify places in your experience where it makes sense to ask for feedback, the system checks for previous feedback and — if there isn’t any — displays an in-app prompt that asks for a rating and an optional written review. People can supply feedback or dismiss the prompt with a single tap or click; they can also opt out of receiving these prompts for all apps they have installed. The system automatically limits the display of the prompt to three occurrences per app within a 365-day period. For developer guidance, see SKStoreReviewController.
시스템에서 제공하는 프롬프트를 사용하는 것이 좋습니다. iOS, iPadOS 및 macOS는 앱과 게임이 평점과 리뷰를 요청할 수 있는 일관된, 방해되지 않는 방법을 제공합니다. 피드백을 요청하기에 적합한 위치를 확인하면, 시스템은 이전 피드백을 확인하고 - 이전 피드백이 없는 경우 - 평점 및 선택적으로 서면 리뷰를 요청하는 인앱 프롬프트를 표시합니다. 사용자들은 한 번의 탭이나 클릭으로 피드백을 제공하거나 프롬프트를 무시할 수 있습니다. 또한, 설치된 모든 앱에 대해 이러한 프롬프트를 받지 않도록 선택할 수 있습니다. 시스템은 365일 내에 앱당 프롬프트 표시 횟수를 최대 세 번으로 제한합니다. 개발자 안내에 대해서는 SKStoreReviewController를 참조하십시오.
→ 리뷰 요청 프롬포트는 시스템에서 제공하는 형식으로 사용해라.
역자 첨언
Weigh the benefits of resetting your summary rating against the potential disadvantage of showing fewer ratings. When you release a new version of your app or game, you can reset the summary of individual ratings you received since the last reset. Although resetting means that the ratings reflect the current version, it also tends to result in having fewer ratings overall, which can discourage some people from downloading your app. For developer guidance, see Reset app summary rating.
요약 평점을 재설정할 때의 이점과 적은 평가를 표시할 때의 잠재적인 단점을 비교해 보세요. 새로운 버전의 앱이나 게임을 출시할 때, 마지막 재설정 이후 받은 개별 평가의 요약을 재설정할 수 있습니다. 재설정은 평가가 현재 버전을 반영한다는 의미를 나타내지만, 전반적으로 평가 수가 줄어들어 앱을 다운로드하는 동기가 떨어질 수 있습니다. 개발자 안내에 대해서는 요약 앱 평점 재설정를 참조하십시오.
→ 요약 평점을 재설정 할 때 이전에 받았던 평가 수가 줄어들 수 있으니 잘 판단해서 재설정해라.
역자첨언
No additional considerations for iOS, iPadOS, macOS, tvOS, visionOS, or watchOS.
Change Log
작성 날짜 | 작성자 | 수정사항 |
2023/08/22 | 예나 | 초기 번역 |
2023/12/22 | 예나 | 배포 |