Search
Duplicate

Loading

While content loads, avoid showing a blank or static screen that might make people think your app or game is sluggish or frozen.
콘텐츠가 로드되는 동안 앱이나 게임이 느린 것이나 멈춘 것으로 오해할 수 있는 빈 화면이나 정지된 화면을 표시하지 않도록 합니다.
→ 로딩 화면의 필요성

Best practices

Show content as soon as possible. If you make people wait for loading to complete before displaying anything, they may interpret the lack of content as sluggishness. Instead, show placeholder text, graphics, or animations where content isn’t available yet, and replace these elements as the content loads. When possible, preload upcoming content in the background, such as while an animation is playing or people are navigating a level or menu.
가능한 한 빠르게 콘텐츠를 표시하세요. 로딩이 완료될 때까지 아무것도 표시하지 않고 사용자를 기다리게 한다면, 사람들은 콘텐츠 부재를 느림으로 오해할 수 있습니다. 대신, 콘텐츠가 아직 준비되지 않은 경우에는 플레이스홀더 텍스트, 그래픽 또는 애니메이션을 표시하고, 콘텐츠가 로드되는 대로 이러한 요소를 대체해주세요. 가능한 경우, 애니메이션이 재생되거나 사람들이 레벨이나 메뉴를 탐색하는 동안 예정된 콘텐츠를 백그라운드에서 미리 로드해주세요.
*플레이스홀더 텍스트: 아직 실제 내용이 존재하지 않을 때 임시로 표시되는 텍스트
→ 가능한 빠르게 콘텐츠를 표시하되, 로딩이 덜 되었을 경우에는 로딩 중임을 표시해야 한다
역자 첨언
Clearly communicate that content is loading and how long it might take to complete. Ideally, content displays instantly, but for situations where loading takes more than a moment or two, you can use system-provided components — called progress indicators — to show that content is loading. In general, you use a determinate progress indicator when you know how long loading will take, and you use an indeterminate progress indicator when you can’t quantify loading duration. In macOS, for example, the Finder combines a determinate progress bar with brief explanatory text to help people gauge how long a file copy will take to complete. For guidance, see Progress indicators.
콘텐츠가 로딩되고 있는 사실과 함께 완료까지 얼마나 걸릴지 명확하게 전달하세요. 이상적으로는 콘텐츠가 즉시 표시되어야 하지만, 로딩하는데 1-2분 이상이 걸리는 상황에서는 시스템에서 제공하는 구성 요소인 진행률 표시기(progress indicators)를 사용하여 콘텐츠가 로딩되고 있음을 보여줄 수 있습니다. 일반적으로, 로딩에 소요되는 시간을 알고 있는 경우에는 결정적(determinate) 진행 표시기를 사용하고, 로딩 시간을 정량화할 수 없는 경우에는 비결정적(indeterminate) 진행 표시기를 사용합니다. 예를 들어 macOS에서는 Finder가 파일 복사가 완료되기까지 얼마나 걸릴지를 알 수 있도록 결정적 진행률 표시기와 간단한 설명 텍스트를 결합해서 보여줍니다. 자세한 지침은 Progress indicators를 참조하세요.
→ 진행률 표시기(progress indicators)를 사용해 콘텐츠가 로딩되고 있는 사실과 함께, 완료까지 얼마나 걸릴지 명확하게 전달해야 한다
역자 첨언
If loading takes an unavoidably long time, consider giving people something to view while they wait. For example, you might provide hints about gameplay, show short video sequences, or display informative placeholder graphics. Gauge the remaining loading time as accurately as possible to help you avoid giving people too little time to enjoy interesting content or having so much time that you need to repeat content.
로딩 시간이 불가피하게 오래 걸리는 경우, 사용자들이 기다리는 동안 볼 수 있는 콘텐츠를 제공하는 것을 고려해보세요. 예를 들어, 게임 플레이에 대한 힌트를 제공하거나 짧은 비디오 시퀀스를 보여주거나 정보를 제공하는 플레이스홀더 그래픽을 표시할 수 있습니다. 남은 로딩 시간을 가능한 정확하게 측정하여, 사용자들이 흥미로운 콘텐츠를 충분히 즐길 시간이 없거나 반복 콘텐츠를 보여줄 정도로 너무 많은 시간이 소요되지 않도록 합니다.
→ 로딩 시간이 오래 걸린다면, 남은 로딩 시간을 최대한 정확하게 측정해서 그 시간동안 사용자들이 기다리면서 볼 수 있는 콘텐츠를 제공해야 한다
Consider customizing loading screens. Although standard progress indicators are usually OK, they can sometimes feel out of context. Consider designing a more immersive experience through custom animations and elements that match the style of your app or game.
로딩 화면을 사용자 정의하는 것을 고려해보세요. 일반적으로 표준 진행률 표시기는 문제가 없지만, 때로는 상황에 어울리지 않는다는 느낌을 줄 수 있습니다. 앱이나 게임의 스타일에 맞는 사용자 정의 애니메이션 및 요소를 디자인하여 더 몰입감 있는 경험을 제공하는 것을 고려해보세요.
→ 앱이나 게임의 스타일에 맞는 로딩 화면을 사용자 정의해서 사용해야 한다
No additional considerations for iOS, iPadOS, macOS, or tvOS.
iOS, iPadOS, macOS, tvOS에 대해 추가적인 고려 사항은 없습니다.

watchOS

As much as possible, avoid showing a loading indicator in your watchOS experience. People expect quick interactions with their Apple Watch, so aim to display content immediately. In situations where content needs a second or two to load, it’s better to display a loading indicator than a blank screen.
가능한 한, watchOS 환경에서는 로딩 표시기를 표시하는 것을 피해주세요. 사용자들은 Apple Watch에서 빠른 상호작용을 기대하므로, 콘텐츠를 즉시 표시하도록 노력해야 합니다. 콘텐츠가 로드되기까지 1~2초 정도의 시간이 필요한 상황에서는 빈 화면보다 로딩 표시기를 표시하는 것이 더 좋습니다.
→ 사용자들은 Apple Watch에서 빠른 상호작용을 기대하므로, 가능한 watchOS에서는 로딩 표시기를 표시하는 것을 피해야 한다

Change Log

작성 날짜
작성자
수정사항
2023/07/18
초기 번역
2023/12/22
배포