Ideally, people can understand your app or game simply by experiencing it, but if onboarding is necessary, provide a flow that’s fast, fun, and optional.
사람들이 앱이나 게임을 사용해 보는 것만으로 쉽게 이해할 수 있는 것이 가장 좋지만, 온보딩이 필요하다면 간단하고 재미있는 온보딩을 제공하는 것이 좋습니다.
To help reduce the need for an onboarding flow, make sure it’s easy for people to discover and navigate your app’s primary actions and content, and that secondary items are in logical, predictable locations. If you need to create a separate onboarding experience, consider the following best practices.
온보딩 과정을 줄이려면 사람들이 앱의 주요 작업과 콘텐츠를 쉽게 찾고 탐색할 수 있으며, 보조 항목이 타당하고 예측가능한 위치에 있는지 확인해야 합니다. 별도의 온보딩 경험을 만들어야 한다면 다음 모범사례를 참고하세요.
Design a brief, enjoyable experience that doesn’t require people to memorize or provide a lot of information. When you orient people to the main purpose of your app in a quick and entertaining way, people are more likely to appreciate the experience and remember what they learn. If your app or game requires access to private data or resources before it can do anything, you might want to initiate the system-provided permission request during your onboarding flow because it gives you the opportunity show people why your app needs their information and the benefits of providing it. Be sure to defer requests for additional information until the situation requires it. For guidance, see Privacy.
암기해야 하거나 많은 정보를 제공할 필요가 없는 간단하고 즐거운 경험을 디자인합니다. 사람들에게 앱의 목적을 간단하고 재미있는 방법으로 알려준다면 앱을 사용하는 방법을 쉽게 배울 수 있을 겁니다. 만약 앱이나 게임에서 어떤 작업을 하기 전에 개인 데이터 또는 리소스에 대한 접근이 필요한 경우, 사람들에게 해당 정보가 왜 필요하고 정보 제공에 따른 어떤 장점이 있는지 알려줄 수 있기 때문에 시스템에서 제공 권한 요청을 온보딩 과정에서 하는 것이 좋습니다. 이후 추가적인 정보는 앱 사용에 필요할 때까지 요청을 연기하세요. 가이드라인은 Accessing private data를 참고하세요.
→ 온보딩은 간단하고 즐거운 경험을 디자인해야한다.
Focus your onboarding flow solely on your app. People enter your onboarding experience to learn how to use your app; they don’t need to learn how to use the system or the device.
온보딩 플로우를 앱에만 집중하세요. 사람들은 앱을 사용하는 방법을 배우기 위해 온보딩 경험에 참여합니다. 시스템이나 기기를 사용하는 방법을 배울 필요는 없습니다.
→ 시스템이나 기기를 사용하는 방법말고, 온보딩 플로우에만 집중하자
Prefer teaching through interactivity. People tend to learn better when they can actually perform a task and interact with content instead of just viewing instructional material. Also, an interactive onboarding experience can help people feel like they’re jumping right in and getting started with your app or game.
앱과 사용자 간의 상호 작용을 통한 온보딩 과정을 제공하는 것이 좋습니다. 사람들은 교육 자료를 보는 대신 작업을 실제로 수행하고 콘텐츠를 실제 경험하면서 쉽게 앱을 이해할 수 있습니다. 또한 상호 작용하는 온보딩 경험을 통해 사람들은 앱이나 게임을 빠르게 시작하는 것처럼 느낄 수 있습니다
→ 실제 작업을 수행하고, 콘텐츠를 경험해보는 것이 교육자료를 보는 것보다 앱을 이해하기에 쉽다.
As an alternative to a separate onboarding flow, consider integrating brief onboarding elements into the main experience. For example, when people activate a feature for the first time, you might provide a succinct description of the functionality and display a visual cue that points to the next step. Because people generally learn better by doing, it can help to provide first-time feedback that guides people as they try new things.
별도의 온보딩 과정 대신 주요한 사용자 경험에 간단한 온보딩 요소를 함께 제공할 수 있습니다. 예를 들어 사람들이 처음 기능을 사용해 볼 때 기능에 대한 간결한 설명과 다음 단계를 알려주는 시각적인 신호를 함께 보여줄 수 있습니다. 사람들은 보통 직접 해보며 더 잘 배우기 때문에 새로운 기능을 설명하는 피드백을 제공하는데 도움을 줄 수 있습니다.
→ 별도의 온보딩 과정 대신 앱의 주요한 기능을 경험하기 전에 간단한 온보딩 요소를 함께 제공할 수 있다.
If you offer a tutorial, give people a way to skip it. If people skip the tutorial when they first launch your app, don’t present it again on subsequent launches, but make sure it’s easy for people to find if they want to view it later. For example, you might want to make the tutorial available in a help, account, or settings area within your app or game.
튜토리얼이 있다면 건너뛰기를 제공해야 합니다. 사람들이 앱을 처음 시작할 때 튜토리얼을 건너뛴다면 그다음번에도 다시 보여주지 말고 사람들이 나중에 듀토리얼을 원할 때 쉽게 찾을 수 있게 하는 것이 좋습니다. 예를 들면 앱이나 게임의 도움말이나 계정 또는 설정에서 튜토리얼을 볼 수 있습니다.
→ 튜토리얼이 있다면 건너뛰기를 제공하자
Avoid displaying licensing details within your onboarding flow. Let the App Store display agreements and disclaimers so people can read them before downloading your app. If you must include these items within the app, integrate them in a balanced way that doesn’t disrupt the user experience.
라이선스의 세부 정보를 온보딩 과정에서 보여주지 마세요. 사람들이 앱을 다운로드하기 전에 읽을 수 있도록 App Store에 계약 및 면책 조항을 표시합니다. 만약 이러한 항목을 앱에 포함해야 하는 경우 사용자 경험을 방해하지 않는 방법으로 앱에 포함시키는 것이 좋습니다.
→ 온보딩에 라이선스의 세부정보를 넣지 말자
No additional considerations for iOS, iPadOS, macOS, tvOS, or watchOS.
Consider creating 2D images or animations to illustrate user flows. Avoid creating an onboarding video that takes a long time to load.
사용자 흐름을 설명하기 위해 2D 이미지 또는 애니메이션을 만드는 것을 고려해 보십시오. 로드하는 데 시간이 오래 걸리는 온보딩 비디오를 만들지 않도록 합니다.
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작성 날짜 | 작성자 | 수정사항 |
2023/08/01 | 조엘 | 초기 번역 |
2023/12/26 | 조엘 | 배포 |