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Designing for visionOS

When people wear Apple Vision Pro, they enter an infinite 3D space where they can engage with your app or game while staying connected to their surroundings.
Apple Vision Pro를 착용하면 주변 환경에 연결된 상태로 앱이나 게임에 참여할 수 있는 무한한 3D 공간에 들어갑니다.
As you begin designing your app or game for visionOS, start by understanding the fundamental device characteristics and patterns that distinguish the platform. Use these characteristics and patterns to inform your design decisions and help you create immersive and engaging experiences.
visionOS를 위한 앱 또는 게임 설계를 시작할 때, 플랫폼을 구별하는 기본적인 장치 특성과 패턴을 이해하는 것부터 시작해야 합니다. 이러한 특성과 패턴을 사용하여 디자인 결정을 알리고 몰입적이고 매력적인 경험을 만들 수 있습니다.
visionOS 앱을 설계 할 때, 기본적 장치 특성과 패턴을 이해하는 것이 우선이다.
역자 첨언
Space. Apple Vision Pro offers a limitless canvas where people can view virtual content like windowsvolumes, and 3D objects, and choose to enter deeply immersive experiences that can transport them to different places.
공간. Apple Vision Pro는 , 볼륨 및 3D 객체와 같은 가상 콘텐츠를 보고 다른 장소로 이동할 수 있는 깊이 있는 몰입형 경험을 입력할 수 있는 무제한 캔버스를 제공합니다.
역자 첨언
Immersion. In a visionOS app, people can fluidly transition between different levels of immersion. By default, an app launches in the Shared Space where multiple apps can run side-by-side and people can open, close, and relocate windows. People can also choose to transition an app to a Full Space, where it’s the only app running. While in a Full Space app, people can view 3D content blended with their surroundings, open a portal to view another place, or enter a different world.
몰입. visionOS 앱에서, 사람들은 다양한 몰입 레벨을 유동적으로 전환할 수 있습니다. 기본적으로 여러 앱이 나란히 실행되고 사용자가 창을 열고 닫고 재배치할 수 있는 공유 공간에서 앱이 시작됩니다. 사람들은 앱을 Full Space로 전환할 수도 있습니다. Full Space에서는 해당 앱만 실행되는 상태가 됩니다. Full Space 앱을 사용하는 동안, 사람들은 주변 환경과 혼합된 3D 콘텐츠를 볼 수 있으며, 다른 장소를 보기 위한 포털을 열거나 다른 세계로 진입할 수도 있습니다.
→ visionOS는 다양한 몰입 레벨을 가지고 있고, 유동적으로 전환을 하면서 몰입적 경험을 제공한다.
역자 첨언
Passthrough. Passthrough provides live video from the device’s external cameras, and helps people interact with virtual content while also seeing their actual surroundings. When people want to see more or less of their surroundings, they use the Digital Crown to control the amount of passthrough.
패스스루. 패스스루는 장치의 외부 카메라로부터 실시간 비디오를 제공하며 사람들이 실제 환경을 보는 동시에 가상 콘텐츠와 상호 작용할 수 있도록 도와줍니다. 사람들이 주변 환경을 더 많이 또는 더 적게 보기를 원할 때 디지털 크라운을 사용하여 패스스루 양을 제어합니다.
→ 패스스루는 실제 환경, 가상 콘텐츠와 상호 작용을 위해 있으며, 디지털 크라운을 사용하여 양을 제어할 수 있다.
Spatial Audio. Vision Pro combines acoustic and visual-sensing technologies to model the sonic characteristics of a person’s surroundings, automatically making audio sound natural in their space. When an app receives a person’s permission to access information about their surroundings, it can fine-tune Spatial Audio to bring custom experiences to life.
공간 음향. Vision Pro는 음향 및 시각 감지 기술을 결합하여 사람의 주변 환경의 음향 특성을 모델링하여 자동으로 공간에서 오디오 소리를 자연스럽게 만듭니다. 앱이 사용자의 주변 정보에 액세스할 수 있는 권한을 받으면 공간 오디오를 미세 조정하여 사용자 지정 경험을 생생하게 구현할 수 있습니다.
→ 비전 프로의 공간 음향은 주변 환경의 음향 특성을 고려하여 오디오 소리를 자연스럽게 만드는 기술을 가지고 있다.
Eyes and hands. In general, people perform most actions by using their eyes to look at a virtual object and making an indirect gesture, like a tap, to activate it. People can also interact with a virtual object by using a direct gesture, like touching it with a finger.
눈과 손. 일반적으로 사람들은 가상 객체를 살펴보기 위해 을 사용하고 간접적인 제스처(탭과 같은)를 사용하여 활성화합니다. 또한 사람들은 손가락으로 직접 터치하는 것과 같은 직접적인 제스처를 사용하여 가상 객체와 상호 작용할 수 있습니다.
Ergonomics. While wearing Vision Pro, people rely entirely on the device’s cameras for everything they see, both real and virtual, so maintaining visual comfort is paramount. The system helps maintain comfort by automatically placing content so it’s relative to the wearer’s head, regardless of the person’s height or whether they’re sitting, standing, or lying down. Because visionOS brings content to people — instead of making people move to reach the content — people can remain at rest while engaging with apps and games.
인간공학. Vision Pro를 착용하는 동안 사람들은 실제와 가상 모두에서 보이는 모든 것을 기기의 카메라에 전적으로 의존하므로 시각적 편안함을 유지하는 것이 무엇보다 중요합니다. 이 시스템은 자동으로 콘텐츠를 배치함으로써 편안함을 유지하는 데 도움이 되므로 사람의 키나 앉아 있거나 서 있거나 누워 있거나 상관없이 착용자의 머리에 상대적으로 콘텐츠를 사용하면 편안함을 유지할 수 있습니다. 왜냐하면 visionOS는 사람들에게 컨텐츠를 제공합니다. 사람들이 컨텐츠에 접근하도록 하는 대신, 앱과 게임을 사용하면서 안정을 취할 수 있습니다.
→ 사람의 신체 크기, 자세의 변화에 맞추어 컨텐츠를 배치하고, 사람들이 안정까지 취할 수 있을 정도로 편안하게 컨텐츠를 보여준다.
Accessibility. Apple Vision Pro supports accessibility technologies like VoiceOver, Switch Control, Dwell Control, Guided Access, Head Pointer, and many more, so people can use the interactions that work for them. In visionOS, as in all platforms, system-provided UI components build in accessibility support by default, while system frameworks give you ways to enhance the accessibility of your app or game.
접근성. Apple Vision Pro는 VoiceOver, Switch Control, Dwell Control, Guided Access, Head Pointer 등과 같은 접근성 기술을 지원하므로 사용자는 상호 작용을 사용할 수 있습니다. visionOS는 모든 플랫폼과 마찬가지로 시스템에서 제공하는 UI 구성 요소가 기본적으로 접근성 기술을 지원하며, 시스템 프레임워크는 앱이나 게임의 접근성을 향상시키는 방법을 제공합니다.
역자 첨언

Best practices

Great visionOS apps and games are approachable and familiar, while offering extraordinary experiences that can surround people with beautiful content, expanded capabilities, and captivating adventures.
좋은 visionOS 앱과 게임은 접근하기 쉽고 친숙하며, 아름다운 콘텐츠, 확장된 기능 및 매혹적인 모험으로 사람들을 둘러쌀 수 있는 특별한 경험을 제공합니다.
Embrace the unique features of Apple Vision Pro. Take advantage of space, Spatial Audio, and immersion to bring life to your experiences, while integrating passthrough, focus, and gestures in ways that feel at home on the device.
Apple Vision Pro의 고유한 기능을 활용하세요. 공간, 공간 오디오 및 몰입을 활용하여 경험에 생기를 불어넣는 동시에 패스스루, 포커스 및 제스처를 장치에 편안하게 통합할 수 있습니다.
→ 비전 프로의 고유 기능은 공간, 공간 오디오 및 몰입, 패스스루, 포커스 및 제스처이다.
Consider the entire spectrum of immersion as you design ways to present your app’s most distinctive moments. You can present experiences in a windowed, UI-centric context, a fully immersive context, or something in between. For each key moment in your app, find the minimum level of immersion that suits it best — don’t assume that every moment needs to be fully immersive.
앱의 가장 독특한 순간을 표현할 수 있는 방법을 설계할 때 전체 몰입 범위를 고려하세요. 창이 있는 UI 중심의 컨텍스트와 완전히 몰입된 컨텍스트 또는 그 사이에 있는 무언가로 경험을 표현할 수 있습니다. 앱의 각 주요 순간에 가장 적합한 최소 몰입 수준을 찾으세요. 모든 순간이 완전히 몰입되어야 한다고 가정하지 마세요.
Use windows for contained, UI-centric experiences. To help people perform standard tasks, prefer standard windows that appear as planes in space and contain familiar controls. In visionOS, people can relocate windows anywhere they want, and the system’s dynamic scaling helps keep window content legible whether it’s near or far.
포함된 UI 중심의 경험을 위해 창을 사용하세요. 사람들은 표준 작업을 수행할 수 있도록 공간에 평면으로 나타나고 친숙한 컨트롤이 포함된 표준 을 선호합니다. visionOS에서, 사용자는 원하는 위치에 창을 재배치할 수 있으며, 시스템의 동적 확장 기능을 통해 창 내용을 가까운 곳이든 먼 곳이든 쉽게 읽을 수 있습니다.
→ 사용자가 익숙해하는 창으로 컨트롤을 지원하고, 확대 축소 할 수 있도록 하여 원하는 위치에 창을 재배치 해도 되도록 한다.
Prioritize comfort. To help people stay comfortable and physically relaxed as they interact with your app or game, keep the following fundamentals in mind.
편안함을 우선시하세요. 사람들이 여러분의 앱이나 게임과 상호 작용할 때 편안하고 신체적으로 편안한 상태를 유지할 수 있도록 다음과 같은 기본 사항을 명심하세요.
Display content within a person’s field of view, positioning it relative to their head. Avoid placing content in places where people have to turn their head or change their position to interact with it.
사용자의 시야 내에서 내용을 표시하고 머리에 상대적으로 배치하세요. 사람들이 콘텐츠와 상호 작용하기 위해 고개를 돌리거나 위치를 변경해야 하는 장소에 콘텐츠를 배치하지 마세요.
→ 사용자의 시야 내에서 콘텐츠를 배치해야 한다. 패스스루 등과 겹치도록 콘텐츠를 배치하지 마라.
Avoid displaying motion that’s overwhelming, jarring, too fast, or missing a stationary frame of reference.
너무 심하거나, 방해가 되거나, 너무 빠르거나, 고정된 기준 프레임을 놓치는 모션 사용을 피하세요.
Support indirect gestures that let people interact with apps while their hands rest in their lap or at their sides.
사람들이 손을 무릎이나 옆구리에 대고 쉴 때 앱과 상호 작용할 수 있는 간접적인 제스처를 지원하세요.
If you support direct gestures, make sure the interactive content isn’t too far away and that people don’t need to interact with it for extended periods.
직접적인 제스처를 지원하는 경우 대화형 콘텐츠가 너무 멀리 떨어져 있지 않는지, 사람들이 오랫동안 콘텐츠와 상호 작용할 필요가 없는지 확인하세요.
→ 직접적인 제스처도 지원한다.
역자 첨언
Avoid encouraging people to move too much while they’re in a fully immersive experience.
사람들이 완전히 몰입된 경험을 하는 동안 너무 많이 움직이게 하는 것을 피하세요.
Help people share activities with others. When you use SharePlay to support shared activities, people can view the Spatial Personas of other participants, making it feel like everyone is together in the same space.
활동을 다른 사용자들과 공유할 수 있도록 하세요. SharePlay를 사용하면 사람들은 다른 참가자들의 공간 페르소나(Spatial Personas)를 볼 수 있으며, 마치 모두가 한 공간에 함께 있는 것처럼 느낄 수 있습니다.
→ SharePlay를 사용하면 다른 참가자들의 페르소나가 보이며 한 공간에 모여 있는 것처럼 컨텐츠 구성이 가능하다.

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작성 날짜
작성자
수정사항
2023/07/25
배찌
초기 번역
2023/12/12
배찌
9월 업데이트본 번역 수정